ELÉGEDETTSÉG ÉS PROFIT

Aki egyhelyben akar maradni, annak egyre gyorsabban kell futni! Fordítsd csúcsával lefelé a menedzser piramist és megtapasztalhatod a szolgálat és a vezetés összetartozását!

TUDÁSMANAGEMENT

 Fogalmad sincs róla mennyi tudást tárolsz magadban anélkül, hogy hasznosítanád!

 A tudásmenedzsment célja

A tudásmenedzsment célja, az ismeret szükséges részének értelmezése, rendszerezése és használata. Ha az agy kapacitásának csak a 10 %-át használod, honnan tudod mire vagy képes valójában?

______________________________________________________________

A TUDÁS KEZELÉSE

Még a rokonok se ismerik egymást teljesen, hogy várható el a vezetőktől, hogy ismerjék munkatársaikat?

Mi a technikája a tudás eredményes kezelésének?

A tudás egy része dokumentumokban rögzített. Ezek születése már a történelem része. Elsősorban a múltban megfogalmazott elvárásokra ad választ. A válaszok soha nem tartalmaznak tévedéseket, mivel a felkészültség és a produktum illeszkedik egymáshoz. Ez nem jelenti azt, hogy a válaszaink minden esetben célirányosak. Azt, hogy ki mennyire érti meg a kérdéseket a válaszai nyomán létrehozott teljesítményben mutatkozik.

Aki a munkafolyamat végén a hibák következményeinek elhárításával foglalkozik, későn jön rá mennyivel többe kerül utólag javítgatni valamit, mint megelőzni a veszteséget.

______________________________________________________________

CSAPATMUNKA

Manapság sok szó esik a csapatmunkáról, azonban a gyakorlatban még nem jellemző, hogy a vezetők a kár megelőzése érdekében kikérnék munkatársaik véleményét.

Az igazán hatékony együttműködés nem csak serkenti a tapasztalatcseréket, hanem hat a profitra is.

A csapatban a tudás összeadódik és szinergiákat kelt életre. Tőbb az alkalmazható tudás a csapatban mint amiról az egyes embereknek sejtelmei lennének. Ezt sajnos még nem minden vezető ismerte fel. 

______________________________________________________________

A MENEDZSMENT DEFICIT

A tapasztalatok átadásának hiánya, a teljesítmény gyakori ellenőrzése,  inkább a felelősségre vonást juttatja a munkavállalók eszébe, mint a gazdaságosságot és a hibák megelőzését.

A tudás menedzsment a tulajdonosok és a szervezet céljaihoz kapcsolódik. Ennek is kialakultak már a módszerei, de a helyi sajátosságok különbözősége miatt az eltérő tudások nem uniformisok melyeket bármelyik szervezet magára ölthetne.

https://ovitas.hu/category/tartalomkezeles/ 

______________________________________________________________                      A TUDÁSKEZELÉS HIÁNYOSSÁGAI

Lehet, hogy köszönünk egymásnak a munkahelyen, de nem tudjuk, mihez ért a munkatársunk. Ez a helyzet a XXI. században különösen sérti az érdekeinket. Aki parancsokban gondolkodik, annak számolnia kell a korbács suhogtatásnak költségeivel. A kényszer addig érvényesül, ameddig a dolgozó elfogadja, mert hasznot remél belőle.

Másik vezetői típus aki inkább jutalmazni szeret mert népszerű akar lenni. Ez a magatartás növelheti a sikert, de nem érdemes folyamatosan alkalmazni, mert a szakértelem hiányát nem fedi el a jutalmazás. 

A profi vezető rábízza a beosztottjaira a munkát, a jutalom és a büntetés lehetőségét is rábízza a csoportra. Ha az ilyen vezetőnek szerencséje van, akkor az operatív vezetői teendőket átruházhatja egy csoportvezetőre, aki tárgyalóképes szakember, tekintélye van a munkatársai előtt. Az a felső vezető aki biztosítja a megfelelő munkakörülményeket majd hagyja a folyamat szereplőit dolgozni eredményesebb lehet, mint az autokrata menedzser.

_____________________________________________________________

TUDÁS ÉS PROFIT

Mikor a legjobb módját keressük a tudás kiaknázásának, be kell látnunk, hogy a tudás birtokosai éppen annyira különböznek egymástól mint a tudásuk. Egyik módszer se mondható a többi felett állónak. Mikor a minőségügyi rendszerek létrehozásán dolgozunk, elemeznünk kell a szükséges ismereteket és harmonizálni a jogokat és felelősségeket is.

Összetett feladat ez, olyan folyamat, amiben nem csak a vezető személyisége, hanem az alkalmazott módszerek és a folyamatgazdák egymáshoz való viszonya alapján dönthető el, hogy mindent megtettünk-e a célok elérése érdekében.

A "Tudáskezelés" a Profit alapja, lehetőséget biztosít a részfolyamatok fejlesztésre is. Miközben a minőség jobbításával foglalkozunk, növeljük a hatékonyságut és a nyereséget.

Az a gyakorlat fejleszt, gazdaságos és jövedelmező, amelyikben a tudás és az érdekeltség, a folyamat és a szereplők együttműködése megvalósul.

______________________________________________________________

HOGYAN LESZ A GONDOLATBÓL TETT, A SZAVAINKBÓL PROFIT?

A www.szofogado.hu program az eredményesség növelésének előszobája, gondolkodást frissítő, szakmai szókincsfejlesztő, amit a tudás megalapozására használunk. Egy-egy kattintás bevezet a tudásunk kincstárába és ha meglepő is igaz, hogy a csodák bennünk vannak. Jogos viszont annak felismerése, mennyire keveset használunk abból amit tudunk.

Lukács Béla

2mrendszer@gmail.com
www.marmin.hu 

www.szofogado.hu


A REASON TUDÁSKEZELÉS ELMÉLETE, GYAKORLATA ÉS MÓDSZEREI A BIZTONSÁGOT ÉS NÖVEKEDÉST SZOLGÁLJÁK!

 Aki nem elégedett a bevételeivel jelezze ha szeretné jobbítani a Tudáskezelést vállalkozásában, szervezetében: részben vagy egészen!

  ______________________________________________________________________________

 

Napi díjunk 380.000 HUF. aminek a felét a résztvevők teljesítményarányosan visszaszerezhetik!

Jelentkezni lehet email címeinken:

info@marmin.hu

2mrendszer@gmail.com

____________________________________________________

 

 

https://ovitas.hu/category/tartalomkezeles/   



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 3
Heti: 27
Havi: 236
Össz.: 22 703

Látogatottság növelés
Oldal: TUDÁSMENEDZSMENT
ELÉGEDETTSÉG ÉS PROFIT - © 2008 - 2024 - szofogado.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »